Цікавий досвід заміни моторного мастила в мотоциклі. Нещодавно підслухав у Німецьких мото механіків, у досвідченних мотоциклістів яким за 60. Вони міняють мастило без заміни масляного фільтру, якщо заміна проводиться після 5000-6000 пробігу, а міняють масляний фільтр на другу заміну, тобто після 10-12 тис. Але це стосується зовнішніх фільтрів типу таких як в машинах, Hiflo HF204 або HF303 і подібних до них.

Після зливу мастила вони закручують зливний болт і заливають залишки не використаного мастила з минулого разу яке часто залишається при заміні з чотирьох літрової каністри, біля 1л. Потім знову зливають це мастило через 5-10 хвилин, як би промивають систему. Потім заливають вже повноцінне нове мастило.

Чи треба міняти мастило при не використаному ресурсі!?

Не залежно скільки моторне мастило проїздило навіть якщо 1 тисяча км. його міняють, якщо мотоцикл не їздив більше 3-4 місяців. Оскільки відбувається окислення в картері і мастило втрачає свої повноцінні властивості. При купівлі нового мотоцикла, перша сервісна заміна відбувається після 300-1000км. залежно від об'єму картера двигуна. потім згідно з мануалом кожні 6 тыс км. (3500-4000 миль). На малокубатурных мотоциклах заміна мастило може проводитися кожні 1500-2500км, оскільки об'єм олії, що заливається, в картер менший, зазвичай це 1л як на Honda XR150.

На малокубатурных двигунах часто маслянный фільтр картриджного типу і міняється не часто, виробник пише що він міняється кожні 12 тыс км, але насправді краще міняти частіше оскільки навантаження на мотоцикл може бути не таке як в лабораторних умовах!

Чи треба міняти шайбу на зливному болті!? Сама шайба може мінятися залежно від деформації, після кожного затягування болта шаба стискається і стає тонше. На оригінальних японських шайбах хороший ресурс і диформация мінімальна, вона може використовуватися до 5 разів заміни мастила. На подержаных мотоциклах або мотоциклах з моторами зібраними в Китаї в ідеалі шайбу міняти кожного разу при заміні мастила. Зливний болт краще використати оригінальний, оскільки його загартування вище а спідниця різьблення довше.

ЯК ЗАМІНИТИ МАСТИЛО САМОМУ!?

1) Розігріти мотор до середньої робочої температури.

2) Підготувати тару для зливу відпрацьованого мастила.

3) Відкрутити заливну пробку і викрутити зливний болт, залежно від моделі мотоцикла може знаходитися в разних місцях але завжди знизу картера. (увага болт відкручується проти годинникової стрілки) для цього треба дивитися на болт знизу. При помилковому відкручуванні в інший бік, можливо легко пошкодити різьблення картера, болт однаково крутитиметься в обидві сторони і при цьому сидіти на місці, у такому разі без сертифікованого мото сервісу не обійтися!

4) Коли зливний болт майже знятий, мастило поллється в дренажну каністру. (Обережно! мастило зазвичай розігріте і в 90% випадків потрапляє на руку, краще використати одноразові рукавички). Після зниження інтенсивності зливу олії, можна понахиляти мотоцикл в обидві сторони, що б злити додатково 100-200г мастила яке сховалося у відсіках мотора. Зазвичай злив займає близько 15 хвилин.

5) викрутити фільтр олії (використайте спеціальний інструмент).

6) закрутити зливний болт.

7) закрутити новий масляний фільтр (заздалегідь долити в нього 150-200г мастила.

8) через заливну пробку і лійку залити необхідну кількість моторного мастила. Дивіться мануал або на картер двигуна де написаний об'єм мастила в двигуні. На Suzuki V - Strom DL650 на моторі вказаний 2800сс що означає об'єм мастила. Також якщо є оглядове віконце або щуп, рівень мастила має бути між Lo і Hi посередині нижньої і верхньої відмітки. Мотоцикл при цьому повинен стояти рівно, не на бічній підніжці!

9) закрутити заливну пробку, включити запалення і завести мотор (декілька секунд горітиме індикатор тиску мастила Oil  на приладовій панелі, потім згасне). Мотоцикл готовий до роботи!

Jan Buzowsky